...إِنَّ حَدِيثَنٰا یُحْیِی الْقُلُوبَ...

31 

... اثر تسبیحات حضرت زهرا ...

مَن سَبَّحَ اللهَ تَعالی في دُبُرِ الفَریضَةِ تَسْبِیحَ فاطِمَةَ سَلامُ اللهِ عَلَیها اَلمِائَةَ مَرَّةً وَ أَتْبَعَهَا بِلا اِلهَ اِلاَّ اللهُ مَرَّةً غُفِرَ لَهُ

هر کس بعد از نماز صد مرتبه تسبیح خداوند متعال را مطابق با تسبیحات حضرت فاطمه سلام الله علیها گفته شود و
بعد از آن یک مرتبه لا اله الا الله بگوید، آمرزیده می شود.

-------------

اَعُوذُ بِالله مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ

بِسمِ الله الرَّحمنِ الرَّحیمِ

روایت از امام صادق صلوات الله علیه، منقول است که حضرت فرمودند: هر کس تسبیح خداوند را بگوید بعد از نماز واجب، « مَن سَبَّحَ اللهَ تَعالی فی دُبُرِ الفَریضَهِ » چگونه تسبیح خدا را بگوید؟ «تَسبیحَ فاطِمَهَ سَلامُ اللهِ عَلَیها» همین تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها که ما می گوییم.« اَلمِائَهَ مَرَّهً » که صد تا هم هست.صد بار«وَأَتبَعَها بِلا اِلهَ اِلاَّ اللهُ» بعد از آنی که تسبیح حضرت زهرا سلام الله علیها را گفت، یک مرتبه بگوید:« لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ» «وَ أَتبَعَها بِلا اِلهَ اِلاَّ اللهُ مَرَّهً» یک بار «غُفِرَ لَهُ» خداوند او را مورد آمرزش قرار می دهد.

من این روایت را که خواندم، این مضمون روایت، متعدد است؛ یعنی در چندتا روایت است. این را بهتان بگویم، یک روایت نیست. چند تا روایت است که همین، عین این جملات است.

حالا یک مطلبی را می خواستم بگویم، یادتان بدهم؛ ،چون شماها ان شاء الله، همیشه می‌گویید تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها را؛ امّا بدانید که این اثر دارد.  اثر این است که در این روایت؛ چون روایات متعدد هم هست. بعدش هم یک «لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ» بگو. مورد آمرزش هستی، بسیار خوب؛ حالا وقت چیست؟ می خواهم چیز یادتان بدهم. و او این است به این که؛بعد بلافاصله حاجتت را از خدا بخواه. این حاجت برآورده می شود. توجّه می کنید؟ حاجتت برآورده می شود.

حالا من چون روایات متعدده دیدم، تلفیق تمام روایات، مجموعه را می گویم.

اّولاً: کسی که مورد مغفرت خداوند قرار بگیرد، دعایش مستجاب است. یک؛ و این جا مورد غفران الهی قرار گرفت، حالا دعایش چه می شود؟ هان؟! مستجاب می شود.

حالا من نمی خواهم روایت دیگر بخوانم. اما یک روایت از امام هشتم علیه السلام، هست به این که: بعداز هر نماز واجب، خدا یک دعا را مستجاب می کند. شد! من را نگاه کن، روند را دارم یادتان می دهم. خدمتتان عرض شود؛ که تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها را همین طور که گفتیم؛ یک مرتبه بگویید،«لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ»بعدش یک صلوات بفرستید، یک استغفار بکنید، بعدش یک صلوات بفرستید؛ اما یک دانه حاجت، تک، به این معنا نخواهید. خوب حرف های مرا گوش کنیدها؛ شاید این حرف های من را هیچ جا گیرتان نیاید. من دیگر مجمو عۀ روایت را دارم می گویم. خواستم امروز، تقریباً از ناحیه حضرت زهرا سلام الله علیه، به شماها چیزی یاد داده باشم. تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها را بگویید، یک«لا اِلهَ اِلاَّ الله» بگویید، یک صلوات، استغفار، یک صلوات و بعد بگو «اَللّهُم اَقضِ حَوائِجی » یک حاجت خواستی؛ اما همه اش را توش گذاشتی. بعد هم یک صلوات. می فهمی چه می گویم؟« اَللّهُم اَقضِ حَوائِجی » یاد گرفتید؟ حالا یک صلوات برای حضرت زهرا سلام الله علیها بفرستید.

مستندات:
فیسبوک
توئیتر
لینکداین
واتساپ
تلگرام
ایمیل
چاپ
اشتراک
ایمیل برای
guest
0 نظر
بازخوردهای درون متنی
مشاهده همه دیدگاه‌ها
سبد خرید
0
نظری دارید؟ لطفاً آن را ثبت کنید.x