فصل اوّل: میقات > یلملم: یلملم
چهارم – یلملم است، که اسم کوهی است، و آن میقات کسانی است که از راه یمن میروند. پنجم – جحفه است و آن میقات کسانی است که از راه
رساله توضیح المسائل مناسک حج مطابق با فتاوی مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی
چهارم – یلملم است، که اسم کوهی است، و آن میقات کسانی است که از راه یمن میروند. پنجم – جحفه است و آن میقات کسانی است که از راه
مسئله 102: اگر بینهی شرعیه قائم شد، یعنی دو شاهد عادل شهادت دادند که فلان مکان میقات است، تفتیش و تحصیل علم لازم نیست، و اگر علم و بینه ممکن
مسئله 103: هر گاه از راهی برود که به هیچ یک از میقاتهاعبورش نیفتد، باید از محاذات میقات احرام ببندد.
مسئله 104: اگر عبور او طوری است که محاذات با دو میقات پیدا میکند احتیاط واجب آن است که از جاییکه اول، محاذات پیدا میکند احرام ببندد، و در محاذات
مسئله 93: طواف نساء را در عمرهی مفرده، باید بعد از تقصیر یا سرتراشی به جا آورد.
مسئله 94: کسی که به احرام عمرهی مفرده وارد مکه شده، اگر احرامش در ماههای حج بوده، جایز است که آن را عمرهی تمتع قرار دهد و دنبال آن، حج
مسئله 80: با مال حرام جایز نیست به حج برود و اگر مال او مشتبه است وعلم به حرمت آن ندارد، میتواند آن را صرف کند.
بدان که حج تمتع مرکب است از دو عمل: یکی «عمرهی تمتع» و دیگری «حج تمتع». و عمرهی تمتع مقدم است بر حج. و عمرهی تمتع مرکب است از پنج
مسئله 81: بعد از فارغ شدن از حج استحبابی میتواند ثواب آن را به دیگری هدیه کند، همچنان که در وقت شروع میتواند آن را نیت کند.
مسئله 95: لازم نیست مکلف این اعمال را قبل از ورود به عمره و حج بداند ولو اجمالا، وکافی است که نیت کند عمرهی تمتع را، یعنی عبادتی را که
مسئله 82: کسیکه مال ندارد تا با آن حج به جا آورد مستحب است ولو با اجاره دادن خودش ونیابت از دیگری نیز به حج برود.
مسئله 96: بدان که محل احرام بستن برای عمرهی تمتع، که آنرا میقات مینامند، مختلف میشود به اختلاف راههائی که حجاج از آنها بهطرف مکه میروند، و آن پنج محل