فصل چهارم: اعمال منی > ذبح: مسئله 653
مسئله 653: تأخیر ذبح از روز عید عمدا جایز نیست علی الاحوط لکن اگر تأخیر شد عمدا یا جهلاً یا نسیانا، ذبح در شب کفایت میکند.
مسئله 653: تأخیر ذبح از روز عید عمدا جایز نیست علی الاحوط لکن اگر تأخیر شد عمدا یا جهلاً یا نسیانا، ذبح در شب کفایت میکند.
مسئله 654: کسانی که وکیل دیگری هستند که برای او قربانی کنند میتوانند قبل از این که حلق یا تقصیر کنند قربانی دیگری را ذبح نمایند.
مستحبات هدی چند چیز است: 1 – در صورت تمکن، قربانی شتر باشد، و در صورتنبودن آن گاو و در صورت نبودن آن گوسفند باشد. 2 – قربانی بسیار فربه
مسئله 648: لازم نیست بعد از برگشتن به بلد خود در همان جا روزه بگیرد، پس اگر در جای دیگر قصد اقامت کرد میتواند بگیرد.
مسئله 649: اگر متمکن از سه روز روزه نشد در مکه وبرگشت به محل خود در صورتی که ماه ذی الحجه باقی است میتواند در محل بگیرد، لکن با هفت
مسئله 650: تقسیم قربانی به سه قسم واجب نیست. وفروش یا هبه سهم فقیر قبل از قربانی وبدون قبض آن باطل است، بنابر این، عمل بعضی که به ادعای فقر
مسئله 651: گفته میشود که در منی، مسلخ فعلی کمی در وادی محسر ساخته شده و در این صورت هر چند در صورت امکان ولو تا آخر ذیحجه باید در
مسئله 652: کسی که اجیر در حج است میتواند برای قربانی، شخص ثالثی را وکیل کند و وکیل مزبور نیت قربانی حجی که موکلش از طرف موکل خود انجام میدهد
مسئله 637: این سه روز را در سفر میتواند روزه بگیرد و لازم نیست در مکه قصد اقامت کند، بلکه اگر برای ماندن سه روز در مکه مهلت نیست بین
مسئله 638: اگر سه روز روزه را گرفت و بعد از آن متمکن شد از هدی لازم نیست ذبح کند، لکن اگر قبل از تمام شدن سه روز متمکن شد
مسئله 639: اگر این سه روز روزه را نگرفت تا ماه ذی الحجه تمام شد باید هدی را خودش یا نایبش در منی ذبح کند، و روزه فایده ندارد.
مسئله 640: باید این سه روز روزه را بعد از احرام به عمره به جا آورد و قبل از آن نمیتواند.