فصل اوّل: میقات > مسائل متفرقه میقات: مسئله 108
مسئله 108: کسانیکه با هواپیما به حج میروند و میخواهندبعد از حج به مدینه مشرف شوند، احتیاط آن است که بدون احرام بروند «جده» و از اهل اطلاع مورد اعتماد
مسئله 108: کسانیکه با هواپیما به حج میروند و میخواهندبعد از حج به مدینه مشرف شوند، احتیاط آن است که بدون احرام بروند «جده» و از اهل اطلاع مورد اعتماد
مسئله 109: مراد از «محاذات» آن است که کسی که میرود بهطرف مکه به جائی برسد که میقات بهطرف راست یا چپ او واقع شود بهخط راست، بهطوری که اگر
مسئله 110: محاذات ثابت میشود به علم و به دو شاهد عادل، و اگر اینها ممکن نشود، اگر گمان حاصل شد از قول کسانی که مطلع به آن مکانها هستند
مسئله 98: احتیاط واجب آن است که در داخل مسجد شجره محرم شود نه خارج آن، هر چند نزدیک به آن باشد.
مسئله 111: کسی که بهواسطهی فراموشی یا ندانستن مسأله وعذر دیگر بدون احرام از میقات عبور کرد پس اگر امکان داشت برگشتن به میقات و به اعمال عمره میتوانست با
مسئله 99: شخص جنب وحائض میتوانند در حال عبور از مسجد محرم شوند، و نباید در مسجد توقف کنند.
مسئله 112: زن حائض اگر مسأله نمیدانست و عقیده داشت که نباید در میقات محرم شود و احرام نبست، حکمش همان است که در مسأله دهم گفته شد.
مسئله 100: اگر جنب به واسطه زیادی جمعیت نتواند در حالعبور از مسجد احرام ببندد، و آب برای غسل نباشد، و نتواند صبر کند تا آب پیدا شود باید تیمم
مسئله 113: جایز نیست احرام بستن پیش از رسیدن به میقات، و اگر احرام ببندد صحیح نیست ولی اگر نذر کند که از محلّیکه پیش از میقات است احرام ببندد
مسئله 101: اگر حائض نتواند تا وقت پاک شدن صبر کند احتیاط آن است که نزدیک مسجد محرم شود و در «جحفه» یا محاذی آن احرام را تجدید کند.
مسئله 114: جایز نیست احرام را از میقات تأخیر بیندازد اختیارا، بلکه احتیاط واجب آن است که از محاذات میقات بدون احرام عبور نکند، اگر چه میقات دیگری بعد از
دوم – وادی عقیق است، که اوائل آن را «مسلخ» و اواسط آنرا «غمره» و اواخر آن را «ذات عرق» میگویند که محل احرام عامه است، و آن میقات کسانی