فصل اوّل: میقات > مسجد شجره: مسئله 100
مسئله 100: اگر جنب به واسطه زیادی جمعیت نتواند در حالعبور از مسجد احرام ببندد، و آب برای غسل نباشد، و نتواند صبر کند تا آب پیدا شود باید تیمم
مسئله 100: اگر جنب به واسطه زیادی جمعیت نتواند در حالعبور از مسجد احرام ببندد، و آب برای غسل نباشد، و نتواند صبر کند تا آب پیدا شود باید تیمم
مسئله 113: جایز نیست احرام بستن پیش از رسیدن به میقات، و اگر احرام ببندد صحیح نیست ولی اگر نذر کند که از محلّیکه پیش از میقات است احرام ببندد
مسئله 101: اگر حائض نتواند تا وقت پاک شدن صبر کند احتیاط آن است که نزدیک مسجد محرم شود و در «جحفه» یا محاذی آن احرام را تجدید کند.
مسئله 114: جایز نیست احرام را از میقات تأخیر بیندازد اختیارا، بلکه احتیاط واجب آن است که از محاذات میقات بدون احرام عبور نکند، اگر چه میقات دیگری بعد از
دوم – وادی عقیق است، که اوائل آن را «مسلخ» و اواسط آنرا «غمره» و اواخر آن را «ذات عرق» میگویند که محل احرام عامه است، و آن میقات کسانی
سوم – قرن المنازل است، و آن میقات کسانی است که از راه طائف حج میروند.
چهارم – یلملم است، که اسم کوهی است، و آن میقات کسانی است که از راه یمن میروند. پنجم – جحفه است و آن میقات کسانی است که از راه
مسئله 96: بدان که محل احرام بستن برای عمرهی تمتع، که آنرا میقات مینامند، مختلف میشود به اختلاف راههائی که حجاج از آنها بهطرف مکه میروند، و آن پنج محل
مسئله 97: جائز است در صورت ضرورت، احرام را از مسجد شجره تأخیر بیندازد تا میقات اهل شام.