فصل دوم: احرام > محرّمات: مسئله 262
مسئله 262: در ازالهی مو فرقی نیست بین تراشیدن یا نوره مالیدن یا کندن یا قیچی کردن و غیر آن، و فرقی نیست بین اینکهمو از کجای بدن باشد.
مسئله 262: در ازالهی مو فرقی نیست بین تراشیدن یا نوره مالیدن یا کندن یا قیچی کردن و غیر آن، و فرقی نیست بین اینکهمو از کجای بدن باشد.
مسئله 247: اگر قبل از احرام «حنا» ببندد چه بهقصد زینتباشد یا نباشد و چه اثرش تا زمان احرام بماند یا نماند مانع ندارد، ولی احتیاط خوب است.
مسئله 263: کفارهی سر تراشیدن اگر به جهت ضرورت باشد دوازده «مد» طعام است که باید به شش مسکین بدهد، یا سه روز، روزه بگیرد، یا یک گوسفند قربانی کند.
مسئله 248: احتیاط واجب آن است که برای انگشتر بهدست کردن گوسفندی کفاره بدهد.
مسئله 264: اگر تراشیدن از روی ضرورت نباشد احتیاط واجب آن است که یک گوسفند کفاره بدهد، بلکه تعیّن گوسفند در این صورت بعید نیست.
چهاردهم – پوشیدن زیور است برای زن بهجهت زینت.و در اینجا چند مسأله است: مسئله 249: اگر زیور زینت باشد احتیاط واجب آن است که ترک کند هر چند قصد
مسئله 265: اگر از زیر هر دو بغل خود ازالهی مو کند باید یک گوسفند ذبح کند برای کفاره، بلکه احتیاط آن است که اگر از زیر یک بغل هم
مسئله 234: در مقام ضرورت برای اثبات حقی یا ابطال باطلی جایز است قسم بخورد به جلاله و غیر آن ولی در این حال هم باید کفاره بدهد.
مسئله 235: اگر در جدال راستگو باشد در کمتر از سه مرتبه چیزی بر او نیست مگر استغفار، و در سه مرتبه کفاره باید بدهد، و کفارهی آن یک گوسفند
مسئله 236: اگر در جدال دروغگو باشد احتیاط واجب آن است که در یک مرتبه یک گوسفند کفاره بدهد، و در دو مرتبه یک گاو و در سه مرتبه یک
مسئله 237: اگر در جدال به دروغ در دفعه اول یک گوسفند کفاره ذبح کرد بعید نیست که اگر بعد از آن جدال کند به دروغ کفاره آن یک گوسفند
مسئله 238: اگر در جدال به دروغ دو مرتبه جدال کرد و یک گاو ذبح کرد برای کفاره و بعد یک مرتبه دیگر جدال کرد به دروغ، ظاهراً یک گوسفند