فصل دوم: احرام > واجبات: نیت
اول – نیت، یعنی انسان قبل از احرام باید نیت کندو در نیت تعیین وجه لازم نیست اما تعیین نوع لازم است یعنی باید معلوم باشد که احرام برای تمتع
اول – نیت، یعنی انسان قبل از احرام باید نیت کندو در نیت تعیین وجه لازم نیست اما تعیین نوع لازم است یعنی باید معلوم باشد که احرام برای تمتع
مسئله 126: آنچه ذکر شد که لازم نیست قصد کند ترک محرمات را در غیر آن محرماتی است که عمره یا حج را باطل میکند مثل اکثر محرمات، و اما
مسئله 127: عمره و حج و اجزاء آنها از عبادات است و باید با نیت خالص برای طاعت خداوند تعالی به جا آورد.
مسئله 101: اگر حائض نتواند تا وقت پاک شدن صبر کند احتیاط آن است که نزدیک مسجد محرم شود و در «جحفه» یا محاذی آن احرام را تجدید کند.
مسئله 114: جایز نیست احرام را از میقات تأخیر بیندازد اختیارا، بلکه احتیاط واجب آن است که از محاذات میقات بدون احرام عبور نکند، اگر چه میقات دیگری بعد از
دوم – وادی عقیق است، که اوائل آن را «مسلخ» و اواسط آنرا «غمره» و اواخر آن را «ذات عرق» میگویند که محل احرام عامه است، و آن میقات کسانی
سوم – قرن المنازل است، و آن میقات کسانی است که از راه طائف حج میروند.
چهارم – یلملم است، که اسم کوهی است، و آن میقات کسانی است که از راه یمن میروند. پنجم – جحفه است و آن میقات کسانی است که از راه
مسئله 102: اگر بینهی شرعیه قائم شد، یعنی دو شاهد عادل شهادت دادند که فلان مکان میقات است، تفتیش و تحصیل علم لازم نیست، و اگر علم و بینه ممکن
مسئله 103: هر گاه از راهی برود که به هیچ یک از میقاتهاعبورش نیفتد، باید از محاذات میقات احرام ببندد.
مسئله 104: اگر عبور او طوری است که محاذات با دو میقات پیدا میکند احتیاط واجب آن است که از جاییکه اول، محاذات پیدا میکند احرام ببندد، و در محاذات
مسئله 105: کسانی که از محاذات غیر مسجد شجره عبور میکنند، احتیاط مستحب آن است که قبل از رسیدن به محاذات، به نذر محرم شوند و بهتر آن است که