فصل اوّل: میقات > مسائل متفرقه میقات: مسئله 111
مسئله 111: کسی که بهواسطهی فراموشی یا ندانستن مسأله وعذر دیگر بدون احرام از میقات عبور کرد پس اگر امکان داشت برگشتن به میقات و به اعمال عمره میتوانست با
مسئله 111: کسی که بهواسطهی فراموشی یا ندانستن مسأله وعذر دیگر بدون احرام از میقات عبور کرد پس اگر امکان داشت برگشتن به میقات و به اعمال عمره میتوانست با
مسئله 99: شخص جنب وحائض میتوانند در حال عبور از مسجد محرم شوند، و نباید در مسجد توقف کنند.
مسئله 112: زن حائض اگر مسأله نمیدانست و عقیده داشت که نباید در میقات محرم شود و احرام نبست، حکمش همان است که در مسأله دهم گفته شد.
مسئله 100: اگر جنب به واسطه زیادی جمعیت نتواند در حالعبور از مسجد احرام ببندد، و آب برای غسل نباشد، و نتواند صبر کند تا آب پیدا شود باید تیمم
مسئله 113: جایز نیست احرام بستن پیش از رسیدن به میقات، و اگر احرام ببندد صحیح نیست ولی اگر نذر کند که از محلّیکه پیش از میقات است احرام ببندد
مسئله 101: اگر حائض نتواند تا وقت پاک شدن صبر کند احتیاط آن است که نزدیک مسجد محرم شود و در «جحفه» یا محاذی آن احرام را تجدید کند.
مسئله 114: جایز نیست احرام را از میقات تأخیر بیندازد اختیارا، بلکه احتیاط واجب آن است که از محاذات میقات بدون احرام عبور نکند، اگر چه میقات دیگری بعد از
دوم – وادی عقیق است، که اوائل آن را «مسلخ» و اواسط آنرا «غمره» و اواخر آن را «ذات عرق» میگویند که محل احرام عامه است، و آن میقات کسانی
سوم – قرن المنازل است، و آن میقات کسانی است که از راه طائف حج میروند.
چهارم – یلملم است، که اسم کوهی است، و آن میقات کسانی است که از راه یمن میروند. پنجم – جحفه است و آن میقات کسانی است که از راه
مسئله 102: اگر بینهی شرعیه قائم شد، یعنی دو شاهد عادل شهادت دادند که فلان مکان میقات است، تفتیش و تحصیل علم لازم نیست، و اگر علم و بینه ممکن
مسئله 96: بدان که محل احرام بستن برای عمرهی تمتع، که آنرا میقات مینامند، مختلف میشود به اختلاف راههائی که حجاج از آنها بهطرف مکه میروند، و آن پنج محل