فصل اوّل: میقات > مسائل متفرقه میقات: مسئله 120
مسئله 120: در صورتی که ثابت نیست که رابغ محاذی جحفه است احرام از آن جایز نیست.
رساله توضیح المسائل مناسک حج مطابق با فتاوی مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی
مسئله 120: در صورتی که ثابت نیست که رابغ محاذی جحفه است احرام از آن جایز نیست.
مسئله 121: کسی که در غیر ماههای حج به مکه رفته و عمرهی مفرده به جا آورده و در مکه مانده تا ماههای حج برای احرام عمرهی تمتع باید به
مسئله 122: کسانی که برای عمرهی مفرده به مکه مشرف میشوند و باید به یکی از مواقیت معروفه بروند، نمیتوانند بدون احرام از میقات تجاوز کنند و در صورت تجاوز،
مسئله 123: اگر شخص در مکه باشد و بخواهد عمرهی تمتع به جا آورد و به عللی از رفتن به میقات عمرهی تمتع معذور باشد لازم است بخارج حرم برود
مسئله 124: میقات برای شاغلین در جده از ایرانیان و غیر آنها در عمرهی تمتع و عمرهی مفرده همان مواقیت معروفه است، و نمیتوانند از جده یا ادنی الحل محرم
مسئله 125: خدمهی کاروانها که میخواهند به مکه بروند و بعد از آن باید از مکه خارج شوند بنابر احتیاط نباید عمرهی تمتع انجام دهند، بلکه برای دخول مکه باید
واجبات در وقت احرام سه چیز است: نیت، تلبیه، پوشیدن جامه احرام
اول – نیت، یعنی انسان قبل از احرام باید نیت کندو در نیت تعیین وجه لازم نیست اما تعیین نوع لازم است یعنی باید معلوم باشد که احرام برای تمتع
مسئله 126: آنچه ذکر شد که لازم نیست قصد کند ترک محرمات را در غیر آن محرماتی است که عمره یا حج را باطل میکند مثل اکثر محرمات، و اما
مسئله 127: عمره و حج و اجزاء آنها از عبادات است و باید با نیت خالص برای طاعت خداوند تعالی به جا آورد.
مسئله 128: اگر عمره را به ریاء یا غیر آن باطل کند احتیاط واجب آن است که حج افراد به جا آورد و پس از آن عمرهی مفرده بجا آورد
مسئله 115: اگر از میقات بدون احرام عبور کرد واجب است در صورت امکان برگردد و از آن میقات محرم شود، بلکه اگر میقات دیگری بعد از آن میقات باشد