فصل پنجم: رجوع به مکّه پس از اعمال منی > واجبات اعمال مکه: مسئله 699
مسئله 699: اگر کسی طواف را چه طواف عمره یا طواف زیارت از روی جهل به مسأله به جا نیاورد وبرگشت به محل خود باید حج را اعاده کند ویک
مسئله 699: اگر کسی طواف را چه طواف عمره یا طواف زیارت از روی جهل به مسأله به جا نیاورد وبرگشت به محل خود باید حج را اعاده کند ویک
مسئله 685: کیفیت طواف حج و نماز آن وسعی وطواف نساء و نماز آن به همان نحو است که در طواف عمره و نماز آن و سعی گذشت بدون هیچ
مسئله 686: جائز نیست طواف حج و نماز و سعی و طواف نساء و نماز آن را قبل از رفتن به عرفات و بهجا آوردن اعمال عرفات ومشعر واعمال سه
مسئله 687: چند طایفهاند که برای آنها جائز است طواف حج و نماز وسعی وطواف نساء و نماز آنرا بعد از آن که محرم به احرام حج شدند قبل از
مسئله 688: سه طایفه اول اعمالی را که جلو انداختند کافی است اگر چه بعد خلاف آن ظاهر شود مثلاً زن حائض نشود، و مریض خوب شود، و ازدحام چندان
مسئله 689: طایفه چهارم که عقیده داشت نمیتواند أعمال را بهجا آورد اگر از جهت مرض و پیری و علیلی بود باز مجزی است، و اما اگر از جهت دیگر
مسئله 690: شخص محرم که به واسطهی احرام حج چیزهائی بر او حرام شد که در سابق به تفصیل ذکر شد در سه موقع و بعد از سه عمل بهتدریج
مسئله 691: کسانی که به واسطهی عذر مثل پیری وخوفحیض، طواف زیارت وطواف نساء را مقدم داشتند، بوی خوش وزن بر آنها حلال نمیشود، وتمام محرمات بعد از تقصیر یا
مسئله 692: طواف نساء اختصاص به مرد ندارد بلکه بر زن و خنثی و خصی و بچهی ممیز نیز لازم است که اگر طواف نساء نکنند زن به همان تفصیل
مسئله 693: طواف نساء و نماز آن اگر چه واجب است وبدون آن زن حلال نمیشود، لکن رکن نیست وترک عمدی آن موجب باطل شدن حج نمیشود، بلکه واجب است
مسئله 694: جائز نیست مقدم داشتن سعی را بر طواف زیارت یا بر نماز آن اختیاراً، و جائز نیست مقدم داشتن طواف نساء را بر طواف زیارت وبر سعی اختیاراً،
مسئله 695: جائز است طواف نساء را قبل از سعی به جا آورددر حال ضرورت مثل ترس از حیض ونتوانستن اقامت به مکه تا زمان پاکی، لکن احتیاط در آن