فصل اوّل: احرام حجّ > واجبات اِحرام: مسئله 542
مسئله 542: اگر کسی از روی علم وعمد ترک کند احرام را تا زمان فوت وقوف به عرفه ومشعر، حج او باطل است.
مسئله 542: اگر کسی از روی علم وعمد ترک کند احرام را تا زمان فوت وقوف به عرفه ومشعر، حج او باطل است.
مسئله 534: وقت احرام موسع است، و تا وقتی که بتواند بعد از احرام بهوقوف اختیاری عرفه برسد میتواند تأخیر بیندازد و از آن وقت نمیتواند عقب بیندازد.
مسئله 535: احتیاط واجب آن است که کسی که از عمرهی تمتع فارغ شد و محل گردید از مکه خارج نشود بدون حاجت، و اگر حاجتی برای بیرون رفتن پیش
مسئله 536: اگر بدون حاجت و بدون احرام بیرون رفت از مکه لکن برگشت و احرام بست و حج به جا آورد عملش صحیح است.
مسئله 537: مستحب است احرام بستن در روز ترویه بلکه احوط است.
مسئله 538: محل احرام حج، شهر مکه است هر موضع که باشد گر چه در محلههای تازهساز، و احتیاط مستحب آن است که درمکه قدیم محرم شود و نیز مستحب
مسئله 539: اگر فراموش کند احرام بستن را وبیرون رود به منی و عرفات، واجب است برگردد به مکه واحرام ببندد، و اگر ممکن نشد به واسطه تنگی وقت یا
مسئله 540: اگر یادش نیاید که احرام نبسته مگر بعد از تمامی اعمال، حجش صحیح است ظاهراً و احتیاط مستحب آن است که اگر یادش آمد بعد از وقوف به
مسئله 541: جاهل به مسأله اگر احرام نبندد در حکم کسی است که به واسطهی فراموشی احرام نبسته.
مسئله 529: واجب است بر مکلف که بعد از تمام شدن اعمال عمره، احرام ببندد برای حج تمتع.
مسئله 530: اگر نیت کند حج تمتع را ولبیکهای واجب را بهطوری که در احرام عمره ذکر شد بگوید محرم میشود، و قبل از احرام باید نیت کند و در
مسئله 531: نیت باید خالص برای اطاعت خداوند باشد، و ریاء موجب بطلان عمل است.