فصل هفتم: تقصیر > مسائل متفرقه تقصیر: مسئله 518
مسئله 518: در تقصیر، کندن مو کافی نیست بلکه میزان، کوتاه کردن است به هر وسیلهای باشد و اکتفاء به کوتاه کردن موی زیر بغل ونحو آن مشکل است و
مسئله 518: در تقصیر، کندن مو کافی نیست بلکه میزان، کوتاه کردن است به هر وسیلهای باشد و اکتفاء به کوتاه کردن موی زیر بغل ونحو آن مشکل است و
مسئله 519: بعد از انجام عمرهی تمتع و قبل از حج تمتع نباید عمرهی مفرده به جا آورده شود و اگر به جا آوردند صحت عمرهی مفرده محل اشکال است
مسئله 520: خدمه کاروانهای حج اگر عمرهی مفرده بهجا آورده باشند هر دفعه که از مکه خارج میشوند و به جده میروند و برمیگردند لازم نیست محرم شوند ولی اگر
مسئله 521: اگر شخصی که احرام عمره بسته است به واسطهی عذری دیر وقت وارد مکه شد بهطوری که اگر میخواست عمره بجا بیاورد وقت وقوف به عرفات میگذشت یا
مسئله 522: اگر زنی احرام بست و وقتی به مکه وارد شد به واسطهی حیض یا نفاس نتواست طواف به جا آورد و اگر میخواست بماند تا پاک شود ترس
مسئله 523: اگر بدون احرام وارد مکه شد ونبستن احرام به واسطهی عذری بوده و وقت هم تنگ باشد باید در مکه احرام حج افراد ببندد و به دستور سابق
مسئله 524: اگر از روی عمد و بیجهت احرام نبسته و عمره خود را باطل کرده و وقت تنگ شده از عمرهی تمتع، احتیاط واجب آن است که حج افراد
مسئله 525: مراد از تنگی وقت در مسألههای پیش، خوف نرسیدن به وقوف اختیاری عرفه است که از ظهر نهم ماه ذی الحجه است تا غروب.
مسئله 526: کسی که حج مستحب به جا میآورد وپس از ورود به مکه دید وقت تنگ است عدول به افراد کند و حج افراد به جا آورد، و عمرهی
مسئله 527: کسی که محرم شد به احرام تمتع از حج واجب و عمدا تأخیر انداخت تا وقت تنگ شد باید به دستوری که در مسأله 524 ذکر شد عمل
مسئله 528: کسی که وظیفه او حج تمتع است و در وقت احرام بستن علم پیدا کند که اگر بخواهد عمرهی تمتع به جا آورد به وقوف عرفات نمیرسد میتواند
مسئله 514: اگر تقصیر را فراموش کند تا وقتی که احرام حج را ببندد عمرهاش صحیح است ومستحب است فدیه یک گوسفند، و احتیاط آن است که فدیه بدهد.