فصل دوم: وقوف به عرفات > واجبات وقوف به عرفات: مسئله 549
مسئله 549: آنچه در وقوف رکن است مسمای وقوف است به این معنی که به قدری بماند که عرفا بگویند در عرفات توقف کرده است.
مسئله 549: آنچه در وقوف رکن است مسمای وقوف است به این معنی که به قدری بماند که عرفا بگویند در عرفات توقف کرده است.
مسئله 535: احتیاط واجب آن است که کسی که از عمرهی تمتع فارغ شد و محل گردید از مکه خارج نشود بدون حاجت، و اگر حاجتی برای بیرون رفتن پیش
مسئله 550: اگر از روی عمد وعلم، وقوف رکنی را ترک کند یعنی در هیچ جزء از بعد از ظهر تا مغرب در عرفات نباشد حجش باطل است، و کفایت
مسئله 536: اگر بدون حاجت و بدون احرام بیرون رفت از مکه لکن برگشت و احرام بست و حج به جا آورد عملش صحیح است.
مسئله 551: اگر کسی عمدا پیش از غروب شرعی از عرفات کوچ کند و از حدود عرفات بیرون رود و پس از آن نادم شود و برگردد و تا غروب
مسئله 537: مستحب است احرام بستن در روز ترویه بلکه احوط است.
مسئله 552: اگر در فرض سابق مراجعت نکرد کفاره آن یک شتر است که باید در راه خدا قربانی کند هرجا بخواهد، و احتیاط مستحب آن است که در مکه
مسئله 538: محل احرام حج، شهر مکه است هر موضع که باشد گر چه در محلههای تازهساز، و احتیاط مستحب آن است که درمکه قدیم محرم شود و نیز مستحب
مسئله 539: اگر فراموش کند احرام بستن را وبیرون رود به منی و عرفات، واجب است برگردد به مکه واحرام ببندد، و اگر ممکن نشد به واسطه تنگی وقت یا
مسئله 540: اگر یادش نیاید که احرام نبسته مگر بعد از تمامی اعمال، حجش صحیح است ظاهراً و احتیاط مستحب آن است که اگر یادش آمد بعد از وقوف به
مسئله 541: جاهل به مسأله اگر احرام نبندد در حکم کسی است که به واسطهی فراموشی احرام نبسته.
مسئله 542: اگر کسی از روی علم وعمد ترک کند احرام را تا زمان فوت وقوف به عرفه ومشعر، حج او باطل است.