فصل دوم: احرام > واجبات: تلبیه
دوم – تلبیه یعنی لبیک گفتن وصورت آن بنابر اصح آن است که بگوید: «لَبَّیْکَ اللَّهُمَّ لَبَّیْکَ لَبَّیْکَ لا شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ». و به این مقدار اگر اکتفا کند محرم
رساله توضیح المسائل مناسک حج مطابق با فتاوی مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی
دوم – تلبیه یعنی لبیک گفتن وصورت آن بنابر اصح آن است که بگوید: «لَبَّیْکَ اللَّهُمَّ لَبَّیْکَ لَبَّیْکَ لا شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ». و به این مقدار اگر اکتفا کند محرم
مسئله 147: شرط است در این دو جامه که نماز در آنها صحیح باشد، پس کفایت نمیکند جامهی حریر و غیر مأکول و جامهای که نجس باشد به نجاستی که
مسئله 133: واجب است صحیح گفتن قدر واجب از لبیک را که گذشت، همان طور که صحیح گفتن تکبیره الاحرام در نماز واجب است.
مسئله 148: لازم است جامه ای را که لنگ قرار میدهد ستر عورت نماید، ولی در مورد رداء، صدق رداء کافی است و لو بدن نما باشد.
مسئله 134: اگر تلبیه را بقدر واجب که ذکر شد، نداند باید آنرا یاد بگیرد یا کسی او را در وقت گفتن تلقین کند، یعنی کلمه کلمه آن شخص بگوید
مسئله 149: احتیاط واجب آن است که لباس احرام زن حریر خالص نباشد، بلکه احتیاط آن است که تا آخر احرام حریر نپوشد.
مسئله 135: اگر نتواند یاد بگیرد یا وقت یاد گرفتن نباشد و با تلقین هم نتواند بگوید احتیاط آن است که بهر نحو که میتواند بگوید، و ترجمهاش را هم
مسئله 150: دو جامهای که ذکر شد که باید محرم بپوشد مخصوص به مرد است، ولی زن میتواند در لباس خودش به هر نحو هست محرم شود چه دوخته باشد
مسئله 136: اگر لبیک گفتن را فراموش کرد یا به واسطهیندانستن حکم نگفت، واجب است برگردد به میقات در صورت امکان واحرام ببندد ولبیک بگوید، و اگر نتواند برگردد همانجا
مسئله 137: اگر کسی لبیک واجب را نگفت چه به واسطهی عذری وچه بدون عذر چیزهائی که بر محرم حرام است بر او حرام نمیشود، و اگر آنچه در احرام
مسئله 138: اگر بعد از گفتن لبیک واجب در میقات فراموش کند که نیت عمرهی تمتع کرده یا نیت حج تمتع، بنا بگذارد که نیت عمرهی تمتع کرده، و عمرهی
مسئله 139: جائز نیست لبیک واجب را از میقات تأخیر بیندازد، و اگر تأخیر انداخت باید به دستوری که در مسأله (111) که بعد از بیان مواقیت ذکر شد، عمل