فصل دوم: احرام > محرّمات: مسئله 313
مسئله 313: جائز نیست ناخن پا را هم بگیرد چنانچه جائز نیست ناخن دست را بگیرد.
مسئله 313: جائز نیست ناخن پا را هم بگیرد چنانچه جائز نیست ناخن دست را بگیرد.
مسئله 314: فرقی نیست بین آلات ناخن گیری قیچی باشد یا چاقو یا ناخنگیر، و احتیاط واجب آن است که ازالهی ناخن نکند به هیچ وجه حتی به سوهان و
مسئله 315: اگر انگشت زیادی داشته باشد جایز نیست ناخن آن را بگیرد احتیاطا، و همچنین اگر دست زیادی داشته باشد احتیاط آن است که ناخن آن را نگیرد اگر
مسئله 316: اگر یک ناخن از دست یا پا بگیرد یک مد طعام باید کفاره بدهد، و برای هر ناخن دست تا به ده نرسیده باید یک مد طعام بدهد،
مسئله 317: اگر تمام ناخن دستها وپاها را در یک مجلس بگیرد یک گوسفند کفارهی آن است.
مسئله 318: اگر ناخن دستها را تمام بگیرد در یک مجلس یا چند مجلس و در محل دیگر یا چند محل دیگر ناخن پاها را بگیرد دو گوسفند کفارهی آن
مسئله 319: اگر تمام ناخن دستها را بگیرد از ناخن پاها را کمتر از ده ناخن بگیرد یک گوسفند برای ناخن دست و برای هر یک از ناخنهای پا یک
مسئله 320: اگر پنج ناخن از پا بگیرد و پنج ناخن از دست برای هر یک باید یک مد طعام کفاره بدهد، و همچنین است اگر کمتر از ده در
مسئله 321: اگر بیشتر از ده ناخن داشته باشد پس اگر تمام را بگیرد باید یک گوسفند بدهد، و احتیاط مستحب آن است که برای ناخن زیادی از ده تا
مسئله 306: کفارهی سایه قرار دادن در حال طی منزل یک گوسفند است چه با عذر سایه افکنده باشد چه با اختیار بنابر احتیاط واجب.
مسئله 322: اگر کسی که بیشتر از ده ناخن دارد ده ناخن اصلی را بگیرد احتیاط واجب آن است که یک گوسفند بدهد، و اگربعضی از ناخنهای اصلی را و
مسئله 307: اقوی کفایت یک گوسفند است در احرام عمره هر چند بیش از یک مرتبه سایه قرار داده باشد ، ویک گوسفند است در احرام حج هر چند بیش