ماه رجب، ماه استغفار

دوستان من این را سفارش کنم آقا دعا بخوانید خیلی خوب دعا، دعا خصوصاً الان هم که ماه رجب وارد شده این دعاهای ماه رجب رو بخوانید این دعایی را که دارد هر روز بخوان هر روز ماه رجب، مراجعه کنید من یک بخشی را می‌خوانم، گوش کن «وَ اقْسِمْ لِی‌ فِی‌ شَهْرِنَا هَذَا خَیْرَ مَا قَسَمْتَ» درخواست از خداست ای خدا نصیب من کن در این ماه رجب بهترین چیزی را که تو نصیب کردی یعنی از سعادت و خیر در قضا و قدرت «وَ احْتِمْ لِی فِی قَضَائِکَ خَیْرَ مَا حَتَمْتَ وَ اخْتِمْ لِی بِالسَّعَادَهِ فِیمَنْ خَتَمْتَ» یعنی خاتمه کار مرا که می‌خواهم از این دنیا برم یعنی اون موقع،ختم کارم را با سعادت قرار بده مثل کسانی را که اهل سعادتند «وَ أَحْیِنِی مَا أَحْیَیْتَنِی مَوْفُوراً وَ أَمِتْنِی مَسْرُوراً مَغْفُوراً» زندگی زندگی باشد کذایی، عمده مرگ است؛ هنگام مرگ مرا با سرور، و نشاط و مغفرت ببر از اینجا «وَ تَوَلَّ أَنْتَ نَجَاتِی مِنْ مُسَاءَلَهِ الْبَرْزَخِ» کجا شما تو دعاها این را می‌بینید، می‌فهمی یعنی چی؟ من از تو این را می‌خواهم وقتی من تو عالم برزخ رفتم تو از من سؤال کنی دارند به ما یاد می‌دهند امام، [صدای گریه] چون اون موقع من مواجه می‌شوم با اقیانوسی از رحمت «وَ ادْرَأْ عَنِّی مُنْکَراً وَ نَکِیراً» دور کنی از من نکیر و منکر را، اون دوتا چیز را، دو ملک نیایند، نمی‌توانم جواب بدهم «واَرِعنی عینی وَ أَرِ عَیْنِی مُبَشِّراً وَ بَشِیراً» اون فرشته‌های رحمتت را تو برزخ بیاور به من نشان بده، آنها نیایند «وَ اجْعَلْ لِی إِلَى رِضْوَانِکَ وَ جِنَانِکَ مَصِیراً وَ عَیْشاً قَرِیراً وَ مُلْکاً کَبِیراً» دعای ماه رجبِ.دارند به ما یاد می‌دهند آقا مشکلِ برزخ. تو این دعا دارد مشکلِ نمی‌تواند انسان. به چه زبان‌ها به ما بگویند.

اولین بخشی که می‌خواiد برزخ شروع بشود برای آنکه ما را متنبه کنند می‌گویند: یادت نرود، تو یک همچنین روزی داری، دست و پایت را جمع کن، پیشگیری کن.روایت از امام هادی صلوات‌الله علیه است «اُذکُر مَصرَعَکَ بَینَ یَدَی أَهلِکَ فَلَا طَبِیبٌ یَمنُعُک وُ لَا حَبِیبٌ یَنفَعُک» می‌فرمایند میدانی چیخ: مجسم کن به یاد بیاور آنجایی را که روی زمین افتادی پیش خانواده‌هات، خاندانت دورت جمع شدند یعنی همان موقعی که داری پایت را برمی‌داری میگذاری دربرزخ؛ تمام شد، همان اول، آن را به یادت باشد. نه می‌تواند طبیبی مرگ را یعنی این سفر را از تو دور کند، نه دوستی به تو می‌تواند سودی برساند، خودت هستی، فقط خودت هستی و عمل تو است. بله در روایت داشت در ذیل آیه داشت که کسانی را که «من لم یِتُب» بله جهت اعتقادی‌اش خوب بود «ثُمَ‌ دَخَلَ‌ فِی‌ الذُّنُوبِ‌ وَ لَمْ یَتُبْ فِی الدُّنْیَا» این مال آنهاییست که تو دنیا توبه نکردند. واقعاً حیف نیست به این که خود آدم بتواند کارش را در اینجا راست و ریست بکند، بعد اینجوری برود آنجا خودش را مبتلا بکند، این راهی را که گذاشته ‌است. خودش بتواند اینجا خودش را تطهیر بکند، اولاً جلوگیر باشد نگذارد دستش آلوده بشود؛ دوم، بتواند این تطهیر را اینجا بکند، خودش شست‌وشو بکند، به آن فشارها مبتلا نشود و نکند این کار را. ما راجع به ماه رجب بخصوص داریم.حالا شما آن روایتی را که از امام صادق صلوات‌الله علیه است که از پیغمبر نقل می‌فرمایند که دارد: ماه رجب ماه استغفار امت من است، یعنی اگر امت من در گذشته‌شان ابتلائاتی پیدا کردند، این‌ها در ماه رجب استغفار می‌کنند، بعد حضرت می‌فرمایند که: بسیار در این ماه استغفار کنید، خدا آمرزنده و مهربان است زیاد در این ماه که بگویید «استغفرالله واسئله التوبه» در ذیل روایت دارد رجب را اصب گویند ماه رجب را اصب می‌گویند؛ چرا؟ چون زیاد رحمتِ خداوند ریزش می‌کند بر امت من در این روایت دارد .

اینکه عرض می‌کنم جداً میگم این را، این اعمال ماه رجب که هست، استغفار هفتاد مرتبه صبح «استغفرالله و اتوب الیه» هفتاد مرتبه بعد از ظهر بعد هم دست‌هایتان را بلند کنید بگویید «اللهم وَ اَغفِر لِی وَ تُب عَلَیَّ» همین دستوراتی که به ما دادند. این‌ها برای خاطر چیه؟ این‌ها برای خاطر این است که چون ائمه ما بر طبق اون روایت گفتند برزخ برای شما، چون نمی‌خواهند ما عذاب بکشیم در برزخ. قیامت دستتان را می‌گیریم اما یک تیکه رو بیایید کار رو بکنید دیگه شما.

از دستۀ بیشتر بخوانید
اشتراک
ایمیل برای
guest
0 نظر
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رأی
بازخوردهای درون متنی
مشاهده همه دیدگاه‌ها
سبد خرید
0
نظری دارید؟ لطفاً آن را ثبت کنید.x