فصل دوم: احرام > واجبات: مسئله 132
مسئله 132: اگر به واسطهی ندانستن مسأله یا جهت دیگر گمان کند که حج تمتع بر عمرهی تمتع مقدم است و نیت حج تمتع کند به عزم این که پس
مسئله 132: اگر به واسطهی ندانستن مسأله یا جهت دیگر گمان کند که حج تمتع بر عمرهی تمتع مقدم است و نیت حج تمتع کند به عزم این که پس
مسئله 119: کسانی که میقات برای آنها مشخص نیست نمیتوانند به گفته راهنما (بلد) یا حمله دار که میگوید فلان محل میقات است محرم شوند مگر از گفته او اطمینان
مسئله 120: در صورتی که ثابت نیست که رابغ محاذی جحفه است احرام از آن جایز نیست.
مسئله 121: کسی که در غیر ماههای حج به مکه رفته و عمرهی مفرده به جا آورده و در مکه مانده تا ماههای حج برای احرام عمرهی تمتع باید به
مسئله 122: کسانی که برای عمرهی مفرده به مکه مشرف میشوند و باید به یکی از مواقیت معروفه بروند، نمیتوانند بدون احرام از میقات تجاوز کنند و در صورت تجاوز،
مسئله 123: اگر شخص در مکه باشد و بخواهد عمرهی تمتع به جا آورد و به عللی از رفتن به میقات عمرهی تمتع معذور باشد لازم است بخارج حرم برود
مسئله 124: میقات برای شاغلین در جده از ایرانیان و غیر آنها در عمرهی تمتع و عمرهی مفرده همان مواقیت معروفه است، و نمیتوانند از جده یا ادنی الحل محرم
مسئله 125: خدمهی کاروانها که میخواهند به مکه بروند و بعد از آن باید از مکه خارج شوند بنابر احتیاط نباید عمرهی تمتع انجام دهند، بلکه برای دخول مکه باید
واجبات در وقت احرام سه چیز است: نیت، تلبیه، پوشیدن جامه احرام
اول – نیت، یعنی انسان قبل از احرام باید نیت کندو در نیت تعیین وجه لازم نیست اما تعیین نوع لازم است یعنی باید معلوم باشد که احرام برای تمتع
مسئله 126: آنچه ذکر شد که لازم نیست قصد کند ترک محرمات را در غیر آن محرماتی است که عمره یا حج را باطل میکند مثل اکثر محرمات، و اما
مسئله 127: عمره و حج و اجزاء آنها از عبادات است و باید با نیت خالص برای طاعت خداوند تعالی به جا آورد.