فصل دوم: احرام > واجبات: مسئله 137
مسئله 137: اگر کسی لبیک واجب را نگفت چه به واسطهی عذری وچه بدون عذر چیزهائی که بر محرم حرام است بر او حرام نمیشود، و اگر آنچه در احرام
مسئله 137: اگر کسی لبیک واجب را نگفت چه به واسطهی عذری وچه بدون عذر چیزهائی که بر محرم حرام است بر او حرام نمیشود، و اگر آنچه در احرام
مسئله 138: اگر بعد از گفتن لبیک واجب در میقات فراموش کند که نیت عمرهی تمتع کرده یا نیت حج تمتع، بنا بگذارد که نیت عمرهی تمتع کرده، و عمرهی
مسئله 139: جائز نیست لبیک واجب را از میقات تأخیر بیندازد، و اگر تأخیر انداخت باید به دستوری که در مسأله (111) که بعد از بیان مواقیت ذکر شد، عمل
مسئله 140: واجب در لبیک بیش از یک مرتبه نیست، ولی مستحب است تکرار آن و زیاد گفتن آن هر چه میتواند، و برای هفتاد مرتبه گفتن ثواب زیادی ذکر
مسئله 141: احتیاط واجب آن است که کسی که برای عمرهی تمتع محرم شد در وقتی که خانههای مکه پیدا میشود لبیک را ترک کند و دیگر لبیک نگوید، ومراد
سوم – پوشیدن دو جامهی احرام برای مردان که یکی «لنگ» است ودیگری «رداء» که باید آنرا به دوش بیندازند. و در اینجا مسائلی است:
مسئله 142: احتیاط واجب آن است که این دو جامه را قبل از نیت احرام و لبیک گفتن بپوشد و اگر بعد از لبیک پوشید احتیاط آن است که لبیک
مسئله 143: لازم نیست که لنگ، ناف وزانو را بپوشاند، و کفایت میکند که بهنحو متعارف باشد، ولی مستحب است که نافو زانو را بپوشاند.
مسئله 144: در پوشیدن دو جامه احرام ترتیب خاصی معتبر نیست، بلکه بهر ترتیبی بپوشد مانع ندارد، فقط باید یکی را لنگ قرار دهد بههر کیفیتی که میخواهد، و یکی
مسئله 145: احتیاط واجب آن است که در حال اختیار اکتفاء نکند به یک جامهی بلند که مقداری از آن را لنگ کند ومقداری را رداء قرار دهد، بلکه باید
مسئله 132: اگر به واسطهی ندانستن مسأله یا جهت دیگر گمان کند که حج تمتع بر عمرهی تمتع مقدم است و نیت حج تمتع کند به عزم این که پس
واجبات در وقت احرام سه چیز است: نیت، تلبیه، پوشیدن جامه احرام