فصل دوم: احرام > محرّمات: مسئله 166
مسئله 166: اگر محرمی صید را ذبح کند از جمیع جهات در حکم میته خواهد بود بنابر مشهور، و به احتیاط واجب هم در بارهی محرم و هم مُحِل.
مسئله 166: اگر محرمی صید را ذبح کند از جمیع جهات در حکم میته خواهد بود بنابر مشهور، و به احتیاط واجب هم در بارهی محرم و هم مُحِل.
مسئله 153: احتیاط آن است که جامهی إحرام از پوست نباشد، لکن ظاهراً اگر به آن جامه گفته شود مانع ندارد.
مسئله 167: شکار دریائی مانع ندارد، و آن حیوانی است که تخم وجوجه هر دو را در دریا کند.
مسئله 154: لازم نیست که جامهی احرام منسوج و بافتنی باشد، بلکه اگر مثل «نمد» مالیده باشد و جامه به آن گفته شود مانع ندارد و نایلون هم اگر عرفا
مسئله 155: افضل آن است که محرم اگر جامهی احرام را عوض کرده وقتی که وارد مکه میشود برای طواف همان جامه ای را که در آن محرم شده است
مسئله 156: اگر محرم اضطرار پیدا کند به پوشیدن قبا یا پیراهنبرای سردی هوا یا غیر آن میتواند قبا وپیراهن بپوشد، لکن باید قبا را پایین و بالا کند و
مسئله 157: لازم نیست جامهی احرام را همیشه در بر داشته باشد، بلکه جائز است آنها را عوض کند و برای شستن بیرون بیاورد و برای حمام رفتن آنها را
مسئله 158: شخص محرم میتواند از دو جامهی احرام بیشتر بپوشد، مثل دو سه رداء و دو سه لنگ برای حفظ از سرما یا غرض دیگر.
مسئله 159: اگر لباس احرام را عمدا نپوشد یا لباس دوخته در حالی که میخواهد محرم شود بپوشد معصیت کرده است، ولی به احرام او ضرر نمیرساند واحرامش صحیح است،
مسئله 160: گره زدن لباس احرام اشکال ندارد ولی احتیاط واجب آن است که آنرا که لنگ قرار داده بگردن گره نزند، و اگر از روی جهل یا نسیان گره
مسئله 161: شرط نیست در احرام بستن پاک بودن از حدث اصغر و اکبر ، پس جائز است در حال جنابت وحیض ونفاس محرم شود ، بلکه غسل احرام برای
دوم – تلبیه یعنی لبیک گفتن وصورت آن بنابر اصح آن است که بگوید: «لَبَّیْکَ اللَّهُمَّ لَبَّیْکَ لَبَّیْکَ لا شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ». و به این مقدار اگر اکتفا کند محرم