فصل چهارم: اعمال منی > ذبح: مسئله 612
مسئله 612: اگر ناقص بودن را اعتقاد داشت و به واسطهی جهلبه مسأله برای اطاعت خدواند ذبح کرد و بعد معلوم شد صحیح است ظاهرا کافی باشد.
فصل چهارم: اعمال منی > ذبح: مسئله 612 ادامه مطلب »
مسئله 612: اگر ناقص بودن را اعتقاد داشت و به واسطهی جهلبه مسأله برای اطاعت خدواند ذبح کرد و بعد معلوم شد صحیح است ظاهرا کافی باشد.
فصل چهارم: اعمال منی > ذبح: مسئله 612 ادامه مطلب »
مسئله 613: احتیاط آن است که ذبیحه را سه قسمت کنند، یک قسمت را هدیه بدهند. و یک قسمت را صدقه بدهند، وقدری هم از ذبیحه بخورند و صدقه را
فصل چهارم: اعمال منی > ذبح: مسئله 613 ادامه مطلب »
مسئله 614: جائز است که ذبح را کسی دیگر به نیابت انجام دهد و نیت را نائب کند و بنابر احتیاط واجب خود شخص هم نیت کند.
فصل چهارم: اعمال منی > ذبح: مسئله 614 ادامه مطلب »
مسئله 615: احتیاط مستحب آن است که ذابح موءمن باشد.
فصل چهارم: اعمال منی > ذبح: مسئله 615 ادامه مطلب »
مسئله 616: در صورتی که قربانی بهدست غیر موءمن انجام گیرد کفایت میکند.
فصل چهارم: اعمال منی > ذبح: مسئله 616 ادامه مطلب »
مسئله 617: ذبح هم از عبادات است و در آن نیت خالص وقصد اطاعت خداوند لازم است.
فصل چهارم: اعمال منی > ذبح: مسئله 617 ادامه مطلب »
مسئله 618: احتیاط آن است که اگر احتمال نقص یا مرض در گوسفند بدهند آنرا معاینه کنند، اگر چه اقوی در احتمال آن که عیبی حادث شده باشد مثل آن
فصل چهارم: اعمال منی > ذبح: مسئله 618 ادامه مطلب »
مسئله 619: اگر بعد از ذبح کردن احتمال داد ناقص بودن یا نداشتن سایر شرایط را اعتناء نکند.
فصل چهارم: اعمال منی > ذبح: مسئله 619 ادامه مطلب »
مسئله 620: اگر به کسی نیابت داد برای خریداری کردن و ذبح و نایب انجام داد و بعد از آن شخص محرم احتمال داد که نایب به شرایط عمل نکرده
فصل چهارم: اعمال منی > ذبح: مسئله 620 ادامه مطلب »
مسئله 621: اگر کسی را نایب کرد برای خریداری وذبح، باید علم پیدا کند یا اطمینان به این که عمر کرده است، وگمان کفایت نمیکند.
فصل چهارم: اعمال منی > ذبح: مسئله 621 ادامه مطلب »
مسئله 622: اگر نایب عمدا بر خلاف دستور شرع در اوصاف ذبیحه یا در کشتن آن عمل کرد ضامن است و باید غرامت آن را بدهد، و باید دو مرتبه
فصل چهارم: اعمال منی > ذبح: مسئله 622 ادامه مطلب »
مسئله 623: اگر نایب از روی اشتباه یا جهل بر خلاف دستور عمل کند چه برای عمل اجرت گرفته باشد و چه نگرفته باشد، ضامن است و در هر صورت
فصل چهارم: اعمال منی > ذبح: مسئله 623 ادامه مطلب »