رجب رفت و شعبان آمد

ماه رجب یک ماهی بود که دربهای خیر باز بود برای ما. فهمیدیم به اینکه بسته شد دیگر دیشب بسته شد. اصلا فهمیدی؟ بستند. مثل اینکه یک شب ما اینجا نشستیم و شروع کردیم با دوستان صحبت کردن بابا قدر بدانید در روایت دارد که ماه رجب که وارد می‎شود درب خیر باز شده است هر شب از اول شب تا به صبح فرشتۀ الهی به نام داعی فریاد می‎کنید بیایید. بیایید. آی گناهکارها بیایید مغفرت هست در این ماه. مغفرت هست رحمت هست عفو است.

دیگر از دیشب هیچ از این صدا و ندا خبری نیست. تمام شد. در بسته شد مؤمن که از اینها غفلت نمی‎کند که. اما من یک مطلبی را عرض کنم درست است که آن درب بسته شد آن باب خیر بسته شد. ولی در روایت داریم که پیغمبر اکرم که امروز روز اول ماه شعبان باز یک درب دیگر باز شده است غفلت نکنید در روایت دارد که پیغمبر اکرم فرمود روز اول ماه شعبان که می‎شود درب بهشت باز می‎شود خدا امر می‎کند به شجرۀ طوبی نزدیک به دنیا بیاید. می‎آید. شاخه‎هایش را می‎گوید که در دنیا آویزان کند وقتی که آویزان کرد. هر کس یکی از این شاخه‎های درخت طوبی را به آن متمسک بشود او را به سوی بهشت می‎کشاند.  و شجرۀ زقوم هم آنرا هم شاخه‎هایش را می‎افکند و هر کس متمسک به آن بشود آنرا به سوی جهنم می‎کشاند. ما روایت داریم از پیغمبر اکرم.

این درب باز شده است، انسان باید از این درب استفاده بکند. باز شدن در. بعد در روایت دارد روایت مفصلی است. دارد به اینکه هر کس یک عمل خیر انجام بدهد یعنی پرده‎داری کند نسبت به خداوند حیا را رعایت بکند. خیلی مفصل است روایت. دانه دانه در ان روایت شمارش شده است. مثل این است به اینکه یکی از این شاخه‎ها را به آن متمسک شده است و به سوی بهشت کشیده شد برود. و نعوذبالله اگر پرده‎دری کند متمسک به یکی از شاخه‎های شجرۀ زقوم بشود وارد جهنم می‎شود. حتی در روایت دارد که پیغمبر اکرم سرش را بلند کرد می‎خندند گفتم که زید بن حارثه را می‎بینم که چندین شاخه را گرفته دارد می‎رود از شاخه‎های درخت طوبی را. مؤمن استفاده می‎کند از این فرصتها از این موقعیتها. اینها را از دست نمی‎دهد.

به تعبیر دیگر پرده‎داری می‎کند نسبت به ربش آنطور که در روایت بود. لذا دوستان سفارش می‎کنم که ماه شعبان است وارد شدیم در این ماه هم استغفار وارد شده است خیلی استغفار بکنید. بگذارید که یک مقدار یواش یواش تمیز بشویم شاید قابلیت داشته باشیم که سر سفرۀ ماه رمضان برویم دیگر. این ضیافت الله. آخر کثیفها را آنجا راه نمی‎دهند که. «دعیتم الی ضیافه الله». این استغفارهایی که در ماه رجب آمده است در ماه شعبان آمده است اینها برای خاطر این است که شستشو بکنیم خودمان را آخر تا کی. تا کی اولیا خدا را به زحمت بیندازیم من چه تعبیری بکنیم. که پیغمبر اکرم بخواهد که شفاعت ما را بکند نعوذبالله ما از خدا خجالت بکنیم. چه تعبیر بکنیم تعبیرات خیلی بدی است. که در روایت هم داریم. یک مقدار هم خود ما تکان بخوریم این روایتی که از پیغمبر اکرم است دارد «شعبان شهری». ماه شعبان ماه من پیغمبر است. «رحم الله من اعاننی علی شهری». خدا رحمت کند آن کسی را که مرا رحمت کند در این شهر. می‎فهمی که یعنی چه؟ من را کمک کند؟ یک بردش کند که اگر در این ماه شماها بیایید بدیها را کنار بگذارید و بی حیایی ها را کنار بگذارید حریم خدا را حفظ بکنید من را کمک کردید به اینکه اگر بخواهم که شفاعتتان را بکنم دیگر زیاد به دشواری نیفتم. یک بعدش این است. من را کمکم کنید. کمکم کنید برای خودتان. لذا به دوستان عرض می‎کنم که این استغفارهایی که وارد شده است اینها را در ماه شعبان حالا اعمال دیگری دارد البته ماه شعبان که هست در آن به خصوص من اینرا تأکید می کنم راجع به استغفارها. که اینها یک نوع خانه تکانی درونی است برای ما.

«اللهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد».

از دستۀ بیشتر بخوانید
اشتراک
ایمیل برای
guest
0 نظر
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رأی
بازخوردهای درون متنی
مشاهده همه دیدگاه‌ها
سبد خرید
0
نظری دارید؟ لطفاً آن را ثبت کنید.x