توصیه های حکیمانه برای یک زندگی موفق

سلام علیکم
ان‌شاءالله زیر سایه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) مبارک باشد ان‌شاءالله زندگی خوب و خوش و با عافیت کامل داشته باشید.

اما مطلبی را که می خواستم خدمتتان عرض کنم چون گفتید مطلبی بگویم، اول، به طور کلّی زندگی منهای خدا تمامش مشکلات است، گوش کردید! زندگی منهای خدا؛ یعنی اگر خدا یادتان برود سراسر زندگی‌تان مشکل است، امّا زندگی به اضافه خدا هیچ مشکلی ندارد، این را که می‌گویم، گوش کنید

قبل از هر چیزی در زندگی‌تان به خدا توجه کنید، هر اتّفاقی افتاد تکیه گاه‌تان خدا باشد، و بدانید تمام مشکلات شما حل می‌شود و زندگی بسیار شیرینی خواهید داشت، این مطلب اوّل.

دوّم، از این به بعد شما مثل دو تا رفیق با هم هستید، توجّه کنید، من مکرّر خدمت امام رحمه الله علیه می‌رفتم ایشان این جمله را تحت
این قالب می‌گفت: با هم بسازید. این، تعبیر ایشان بود. هر چی می کردیم می‌گفت: با هم بسازید، همان رفاقت هیچ‌گاه شما از موضع تردید با همدیگر برخورد نکنید،

نه شما حضرت زهرا (سلام الله علیها) هستید نه ایشان امیرالمؤمنین علی‌ (علیه السلام)، هر دو در زندگی خطاکارید، توجه کنید چه عرض کردم، مثل دو تا رفیق که باشید شما حاضرید از حق خودتان برای ایشان بگذرید، ایشان هم حاضرند از حق خود برای شما بگذرند، دو تا رفیق چه‌طوری هستند؟ همیشه دلش می خواهد آن راحت تر باشد، توجه کنید چه عرض کردم، ایشان باید همیشه راحتی شما را در نظر بگیرد، شما هم همیشه راحتی ایشان را؛ مثل دو تا رفیق، ان‌شاءالله از این به بعد با هم زندگی بکنید، این دو توصیه در زندگی خیلی اساسی است.

والّا از پایگاه حقوقی و شرعی اگر بخواهید با هم برخورد بکنید به شما می‌گویم که این زندگی، زندگی نیست صاف به شما می‌گویم، نمی‌گویم که شما حق نداری، شما حقّ شرعی بر عهده ایشان داری، ایشان هم حقّ شرعی دارد.

سوم، در زندگی باید زن و شوهر هر دو چشم خطاپوش داشته باشند، گوش کنید چه می‌خواهم بگویم، یعنی جنابعالی اگر خطا کردی ایشان باید نادیده بگیرد، ایشان اگر خطا کرد، شما نادیده بگیرید؛ چشم خطاپوش در زندگی خیلی مؤثر است، بخصوص راجع به بچه‌هایتان ان‌شاءالله بعداً توجه کنید؛ یعنی خطا را نادیده بگیرید و به روی خودتان نیاورید.

اما، این توصیه به این معنا نیست که شما همدیگر را در زندگی نسازید، نه؛ هنگامی‌که خطا سر زد، به روی هم نیاورید، بخصوص جلوی افراد دیگر که به رو آوردن خیلی بد است.

بعضی وقت ها که پیش هم نشسته‌اید گل می‌گویید و به قول ما، گل می‌شنوید با زبانی شیرین و خوب، نه زخم زبان؛ نه زهر دار، به همدیگر تذکّر با خوشی بدهید، توجه کنید چه عرض کردم مثلاً طرف متوجه بشود که چی شده بود.

توجه کنید! سه تا توصیه گفتم؛ اوّل، خدا را فراموش نکنید، دوم، با هم رفیق باشید و سوم چشم خطاپوش داشته باشید.

ان‌شاءالله، زندگی خیلی خوبی خواهید داشت؛ بحقّ محمد و آل محمد، و ان‌شاءالله من را هم دعا خواهید کرد.

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
واتساپ
تلگرام
ایمیل
چاپ
از دستۀ بیشتر بخوانید
اشتراک
ایمیل برای
guest
0 نظر
بازخوردهای درون متنی
مشاهده همه دیدگاه‌ها
سبد خرید
0
نظری دارید؟ لطفاً آن را ثبت کنید.x